Jumat, 15 Februari 2013

♥ Pesanku Untuk Dia ♥












Tolong beritahu dia aku ada pesan buatnya..
Tolong beritahu dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu dia, cinta manusia bakal membuatnya lupa.
Tolong nasihati dia, jangan mencintaiku lebih dari dia mencintai Allah
Tolong nasihati dia, jangan mengingatku lebih dari dia mengingat Allah
Tolong nasihati dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada dia, dahulukan Allah kerana di situ ada surga..
Tolong katakan pada dia, dahulukan ibu bapanya karena di telapak itu surganya..
Tolong ingatkan dia, aku terpikat karena imannya bukan fisiknya
Tolong ingatkan dia, aku lebih cinta zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan dia aku mengasihinya karena santunnya..
Tolong tegur dia, bila dia mulai mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur dia, andai nafsu mengawal fikirannya..
Tolong sadarkan dia, aku milik Allah
Tolong sadarkan dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sadarkan dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..
Tolong sabarkan dia, tak usah berucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..
Tolong beri pesan padanya, aku tidak mau menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong beri pesan padanya, aku tidak mau menjadi puncak kegagalannya..
Tolong beri pesan padanya, aku membiarkan Allah menjaga dirinya..
Tolong kabarkan pada dia, aku tidak mau mengecewakan dia..
Tolong kabarkan pada dia, aku mau dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong kabarkan pada dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..
Tolong sampaikan pada dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada dia, cinta karena Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Allah..
Tolong sampaikan kepada dia, karena aku tidak mampu memberitahunya sendiri…
Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa dia..

Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..
Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar