Kamis, 23 Februari 2012

INILAH AKU


Dalam mengenang kesah hidup silam
Airmata menetes lagi
Apakah salah nya kehadiran aku di dunia ini
Mengapa aku dihukum dengan kesilapan kalian
Ku sedar dari kesilapan juga maka lahirnya
Aku, insan yg gak pernah kamu inginkan

Aku juga pengen disayangi
Aku juga pengen dikasihi
Apakah kerana paras rupa aku
Yang begini menjadi dosa buat org2
Bukan kehendak aku semua ini terjadi
Aku lahir kerana maha pencipta yg mengizinkan

Maha pencipta juga telah kurniakan
Apa yang aku miliki sekarang
Walau apa skalipun diri aku
Aku gak akan hanyut dalam pujian
Aku gak akan lupa asal usul aku
Kerana pada aku biar pun perjalanan
Hidupku ini terlalu pahit, aku tetap redha

Mungkin pada org2 kecantikkan itu
Sangat menarik dan bisa menawan qalbu
Tapi pada aku, kecantikkan yg dimiliki
Hanyalah bersifat sementara
Aku hanya penghuni di dunia ini
Tetap juga bisa merasa suka dan duka
Aku sentiasa ikhlas dalam mengharung
Kehidupanku di dunia fana ini milikNya

Mengapa harus ada yang cemburu
Mengapa harus ada yang menfitnah
Mengapa harus ada yang gak senang
Dengan kehadiran aku di sini
Aku rela pergi demi melihat org2 bahagia
Aku rela berkorban demi sebuah kejujuran

Berilah aku peluang untuk mengecapi
Sedikit kebahagiaan di dunia ini
Aku gak perlukan simpati siapa2
Aku cuma mahu cukuplah diri aku dihargai
Cukuplah aku bisa hidup bersama dlm dunia ini
Hidup aku udah penuh dengan segala kepahitan

Janganlah diri aku di seksa lagi
Jika ada yang gak suka berteman sama aku
Silahkanlah pergi..krna selagi ada aku
Pasti hidup kamu gak akan aman
Aku cuma ingin jujur pada semua
Biarlah hati aku disakitin berkali2
Namun aku gak akan pernah menyakitin hati kamu

Dikala aku bersedih cukuplah aku punya Allah
Kerna sayang dan cintaNya pada aku yg
Sentiasa mekar dihati dan jiwa ini
Inilah tempat yg terbaik yg aku pernah ada
Kerana aku akan sentiasa sendiri sampai bila2
Hidup kita berbeda..jauh berbeda
Kalian hidup bertemankan AYAH dan BONDA
Kalian hidup bersama ADIK dan KAKAK

Tapi aku  ??
Aku hanya punya saudara2 yang
Skrg nih masih berada di panti asuhan
Itulah keluarga yang aku ada
Itulah saudara yang aku ada
Namun kini Allah udah berikan aku
Peluang untuk bersama kalian
Itu udah cukup bagi aku

Cuma aku merasa hairan
Kenapa kehadiran aku gak di senangi ?
Mengapa perlu ada perasaan
Cemburu menguasai diri kamu
Apa salah aku mahu berteman
Pada kamu..................?
Apakah kerana aku yatim ?
Yang hanya dahagakan kshsyg

Skrg aku udah gak kuat lagi
Untuk terus menghadapi semua dugaan ini
Biarlah aku dengan dunia aku
Aku gak akan pernah lagi mau
Menyampuri urusan yg bukan milik aku
Aku harus menhindar dari insan yg
Gak pernah mau menghargai diri aku

Ya Allah...berikan lah aku dengan kekuatan
Agar aku bisa menghadap sisa2 
Perjalanan di dunia Mu ini ya Allah
Ampunkanlah segala dosa2 teman2 aku
Ampunkanlah dosa2 org2 yg pernah
Menfitnah diri aku
Ampunkanlah dosa2 org2 yg gak senang dgn kehadirn aku........amin ya rab

Tidak ada komentar:

Posting Komentar