Minggu, 20 Januari 2013

UNTUKMU IBU



















Assalamualaikum w.b.t
Seorang IBU akan selalu berusaha membentuk sebuah KELUARGA yang TERBAIK untuk anak-anaknya.Apakah kita sanggup melakukan pengorbanan yg sebesar itu buat seorang IBU ?Apakah kita layak untuk menyakiti hati IBU ? Beruntunglah pada mereka yg masih dikurniakan dengan insan suci ini.Bersyukurlah kerna masih bisa merasai kasihsayangnya,kecintaannya,kerinduannya dan tentulah sering mendoakan keselamatan anak2nya.

Namun pada zaman ini,masih sering kita dengar ada yg tega memarahi,memaki malah berani memukul mereka.Apakah salah mereka ? Inikah balasan untuk mereka ? Sadarlah wahai anak2..jangan pernah menyakiti hatinya..jangan pernah meninggikan suaramu padanya..jangan biarkan jatuhnya airmata mereka kerna olah diri kita.Walau siapa pun kita,walau tingginya derjat kita,walau pintarnya permikiran kita,jangan pernah lupa,tanpa mereka dapatkah kita menikmati keindahan alam ciptaan Allah ini ? 

Miskin bukan alasan untuk tidak mencintainya,kaya bukan alasan untuk tidak menyanginya.Renungkanlah wajahnya yg kian usang dimamah usia.Renungkanlah dengan mata hati.Agar kelak akan dapat kita rasai betapa indahnya insan mulia yg bergelar IBU ini..Moga cetusan ringkas ini dapat membuka pinta hati kita yg telah lama terkunci...Wassalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar