Jumat, 02 November 2012

IBU TERCINTA


    •  



    Pernah aku ditegur ibu... Katanya untuk kebaikan
    Pernah aku dimarahi...  Katanya membaiki kelemahan
    Pernah aku diminta membantu... Katanya supaya aku pandai

    http://i1.tagstat.com/image03/f/c5b7/00aM053zYmT.jpg

    Ibu…..
    Pernah aku merajuk... Katanya aku manja
    Pernah aku melawan... Katanya aku degil
    Pernah aku menangis... Katanya aku lemah

    Ibu…..
    Setiap kali aku tersilap... Ibu  menghukum aku dengan nasihat
    Setiap kali aku kecewa... Ibu bangun di malam sepi lalu bermunajat
    Setiap kali aku dalam kesakitan... Ibu ubati dengan penawar dan semangat
    dan
    Pabila aku mencapai kejayaan... Ibu berkata `bersyukurlah kepada Allah`


    Namun Ibu…..
    Tidak pernah aku lihat air mata dukamu... Mengalir di pipimu
    Begitu kuatnya dirimu…

    http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/0/32/176/32176337_1194264520_sandra_kuck_29.jpg

    Ibu…. 
    Aku sayang padamu…..
    Ya Allah.... Ya Tuhanku….
    Aku bermohon kepadaMu
    Kau ampunilah segala dosa ibuku
    Kau kasihanilah ibuku...
    Sebagaimana ibuku mengasihiku sejak aku kecil
    Sejahterakanlah roh ibuku
    Kau letakkanlah roh ibu ku
    di samping roh2 para syuhadah dan
    sahabat2 Rasullullah buat selama2nya…..
    jadikan ibuku ahli syurgaMU
    Amin...!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar